- Robot de pornire profesional ideal pentru echiparea parcurilor auto.
- Acest robot de pornire este suficient de puternic pentru pornirea camioanelor si a basculantelor.
- Poate fi folosit atat pentru incarcarea unuia, sau mai multor acumulatori auto, sau pentru demarajul rapid al oricarui tip de masina, camioneta, camion sau tractor.
- Este echipat cu protectie la suprasarcina si inversarea polaritatii, precum si cu indicatoare pentru curentul de incarcare sau de pornire.
- Aparat robust si foarte fiabil, monofazat, pe roti.
Tensiunea de alimentare 230 V
Curent de incarcare la 12V 70 A
Curent de incarcare la 24V 70 A
Curent maxim demaraj 570 A
Curent continuu demaraj 360 A
Trepte de reglaj curent 4
Putere absorbita 2-10 KW
Dimensiuni ( Lxlxi ) 365x460x755 mm
Greutate 25 Kg
Robot de pornire universal : poate porni de la turisme, furgonete, camioane de mare tonaj, macarale si buldo excavatoare. Pornesc garantat daca nu la prima, la a treia cheie.

 INSTRUCTIUNI DE UTILIZARE

Robot de pornire auto – DYNAMIC 620

ATENTIE :

Inainte de utilizarea aparatului, cititi cu atentie manualul de utilizare !

INFORMATII GENERALE

Acest robot de pornire este destinat incarcarii acumulatorilor cu plumb, folositi pentru autovehicule pe benzina sau diesel, motociclete, barci, etc.

Curentul de incarcare furnizat de baterie descreste conform caracteristicii curbei W- vezi norma DIN 41774.

Carcasa bateriei are un grad de protectie IP 20 si este protejata impotriva contactului indirect cu un conductor de impamintare, asa cum este prevazut pentru echipamente le din clasa 1.

Verificati ca reteaua de alimentare sa aiba caracteristicile indicate pe panoul frontal al  incarcatorului si are impamintare.

ATENTIE :

·         In timpul incarcarii, bateria produce gaze explozive.Evitati producerea de scintei si flacari, NU FUMATI !

·         Utilizati incarcatorul numai in interior si asigurati-va ca spatiul este ventilat. NU UTILIZATI IN PLOAIE SAU NINSOARE.

·         Deconectati de  la retea incarcatorul, inainte de a conecta sau deconecta cablurile de incarcare de la  baterie.

·         Acest incarcator are componente cum ar fi intrerupatoare sau relee, care pot produce arc electric sau scintei. De aceea, cind folositi incarcatorul intr-un garaj sau loc similar, montati incarcatorul intr-o carcasa  corespunzatoare.

·         Asezati incarcatorul pe un loc sigur. Modelele pe  roti trebuie tinute in pozitie vertical

·         Nu utilizati niciodata incarcatorul in interiorul autovehicolului.

·         Asezati incarcatorul intr-un loc ventilat. Nu acoperiti niciodata incarcatorul.

·         Urmati strict instructiunile producatorilor de vehicole inainte de alegerea incarcatorului.

·         Pentru a asigura protectia impotriva contactelor indirecte, conectati aparatul la o priza cu impamintare.

·         Reparatia sau intretinerea incarcatorului de baterii se va  face numai de catre personal pregatit.

·         Inlocuiti cablul de alimentare numai cu unul original.

·         Nu utilizati incarcatorul pentru a incarca baterii care nu mai pot fi reincarcate.

·         La modelele livrate fara stecher, montati un stecher care sa corespunda caracteristicilor aparatului, respectiv retelei de alimentare.

INAINTE DE INCARCARE

NOTA :Inainte de incarcare verificati capacitatea bateriei (Ah) ce urmeaza a fi incarcata, pentru a va asigura  ca ea nu este inferioara celei indicate in caracteristicile tehnice ale aparatului. (Cmin)

1.     Indepartati capacele bateriei, pentru a permite eliminarea gazelor produse. Verificati ca  nivelul electrolitului acopera elementii  bateriei. Daca nu, adaugati apa distilata pina cind nivelul electrolitului depaseste cu 5-10 mm nivelul elementilor. Tineti cont de faptul ca starea de incarcare corecta a unei baterii poate fi determinata folosind un densimetru, care permite  masurarea densitatii electrolitului. Urmatoarele valori (g/cc) sint date ca valori de referinta :   1,28 =baterie incarcata  

1,21=baterie semiincarcata

1,14=baterie descarcata

ATENTIE :Efectuati aceasta operatie cu maximum de precautie, deoarece electrolitul este un acid foarte coroziv.

2.     cu cablul de alimentare deconectat de la priza, fixati intrerupatorul de incarcare 12/24 (daca exista unul) in concordanta cu tensiunea nominala a bateriei si se stabileste regimul de incarcare cu ajutorul comutatoarelor de reglaj :

3.     Conectati clestele rosu la polul pozitiv al bateriei(+) si clestele negru la polul negativ(-) ; Conectati cablul de alimentare la priza si fixati intrerupatorul pe pozitia   ON . Ampermetrul incarcatorului va indica curentul  furnizat catre baterie (inceputul incarcarii). In timpul incarcarii, acul indicator al ampermetrului va  cobori lent spre valoarea zero, in functie de capacitatea si starea bateriei

In momentul in care electrolitul incepe sa fiarba, bateria este incarcata . Este indicat ca incarcarea sa fie oprita cind apare acest fenomen, pentru a evita oxidarea elementilor si pastrarea bateriei in bune conditii.

ATENTIE : IN cazul incarcarii bateriilor cu joasa sau fara intretinere, incarcarea se va face lent si se va urmari permanent tensiunea la bornele bateriei.

Cind tensiunea atinge 14,4/28,8 V(verificat cu un tester), este indicat sa  se opreasca incarcarea.

INCARCAREA SIMULTANA A MAI MULTOR BATERII

Pentru a incarca simultan mai multe baterii acestea pot fi conectate "in serie" sau "in paralel". Dintre cele doua sisteme se recomanda cel "in serie", in acest caz curentul indicat de ampermetru este identic cu cel absorbit de catre fiecare baterie (in sistemul "in paralel" nu se poate controla precis curentul absorbit de baterii).

NOTA : In cazul incarcarii in serie a  doua baterii avind tensiunea nominala de 12 V, este indicat ca intrerupatorul 12/24 sa fie fixat in pozitia 24V

SFIRSITUL INCARCARII

Cind incarcarea este completa, intrerupetii tensiunea de alimentare prin pozitionarea intrerupatorului pe pozitia  of , si/sau , deconectati cablul de alimentare de la priza. Apoi deconectati clestii de incarcare de la bornele bateriei si puneti incarcatorul intr-un loc uscat.

Nu uitati sa montati capacele bateriei.

PROTECTIA

Aparatul este protejat contra erorilor de polaritate, a supraincarcarii (prea mult curent furnizat bateriei) si a scurt-circuitului(clestii de incarcare in contact unul cu altul) prin intermediul unei sigurante de putere, Inlocuirea ei (daca este cazul) se va face numai cu o piesa identica si cu aparatul deconectat de la priza. Nu folositi niciodata o siguranta din cupru sau alt material decit cel original pentru a nu provoca avarierea aparatului.

SFATURI UTILE

-Executati incarcarea in locuri aerisite, pentru a evita acumularea de gaze.

-      Inainte de incarcare scoateti busoanele fiecarui element.

-      Controlati nivelul electrolitului; acesta trebuie sa depaseasca cu 5-10mm nivelul placilor; in caz contrar se va adauga numai apa distilata;

-      Nu intrati in contact cu electrolitul, acesta fiind foarte coroziv;

-      Curatati bine bornele bateriei pentru a asigura un contact bun cu clemele;

-      Evitati intotdeauna sa atingeti intre ele clemele cind aparatul este sub tensiune;

-      Verificati tensiunea nominala a bateriei inainte de a o conecta la aparat; va reamintim ca 3 busoane inseamna ca avem o baterie de 6V, iar 6 busoane respectiv o baterie de 12V; cind pe masina sunt 2 baterii de 12V va trebui sa folosim o tensiune de incarcare de 24V pentru a le incarca;

-      Daca autovehiculul este prevazut cu alternator va recomandam ca la incarcare sa deconectati bateria din circuitul electric; in cazul dinamului acest lucru nu este necesar;

-Verificati polaritatea bornelor; in cazul cind nu se mai disting semnele va reamintim ca borna negativa este legata direct la caroseria autovehiculului.

PORNIREA UNUI VEHICOL

Pornirea prin intermediul aparatului este necesara atunci cind acumulatorul nu mai poate furniza suficienta energie pentru a actiona electromotorul de pornire (demarorul). In acest caz, o astfel de energie poate fi obtinuta prin conectarea demarorului la reteaua electrica prin pozitionarea intrerupatorului PORNIRE/INCARCARE pe pozitia PORNIRE.

Inainte de incarcare cititi cu  atentie instructiunile producatorilor de vehicole.

(Se recomanda  urmatorul regim de  pornire :Aparatul  in pozitia ON trei secunde, apoi 120 secunde in pozitia OFF, cel mult cinci cicluri).

Protejati reteaua electrica cu sigurante sau intrerupatoare automate de aceeasi valoare  cu cea din tabelul  de caracteristici tehnice ale aparatului.

ATENTIE : operatia de pornire trebuie sa urmeze strict ciclurile functionare/pauza indicate pe incarcator si daca masina nu porneste, nu continuati :daca continuati, bateria si chiar intreaga parte electrica a masinii pot  fi deteriorate. Inainte de pornire este indicat sa se execute o incarcare rapida pentru 10-15 minute.

SERVICE AUTORIZAT TELWIN :

Bucuresti - Magazin CANGURU’: Sos. Oltenitei 25A Popesti-Leordeni Ilfov ; Tel./Fax. : 021.361.53.18 Mobil :0722.399.445